Ilmoittautumiskäytänteet
Tällä sivulla pääset tutustumaan toimintamme ilmoittautumis- ja peruutussääntöihin. Luethan säännöt ennen ilmoittautumista! Pääset haluamaasi kohtaan klikkaamalla alla olevia otsikoita.
Kerhojen ilmoittautumissäännöt / kerhojen peruutussäännöt
Leirien ilmoittautumissäännöt / leirien peruutussäännöt
KERHOJEN ILMOITTAUTUMIS- JA PERUUTUSSÄÄNNÖT
- Kerhomaksu maksetaan sähköisesti ilmoittautumisen yhteydessä. Voit valita myös laskun.
- Täytettyäsi verkkolomakkeen, saat vahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et saa vahvistusviestiä, ota yhteyttä toiminnan järjestäjään.
- Jokainen lapsi ilmoitetaan omalla lomakkeellaan.
- Ilmoittaja on vastuussa antamiensa tietojen paikkansapitävyydestä.
- Lapset valitaan toimintaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
- Lähettäessäsi ilmoittautumisen, hyväksyt samalla ilmoittautumis- ja peruutussäännöt.
- Järjestäjä sitoutuu huolehtimaan annettujen tietojen asianmukaisesta ja huolellisesta käsittelystä, eikä luovuta tietoja eteenpäin. Järjestäjä ei myöskään tallenna tietoja pidempään, kun on toiminnan järjestämisen kannalta välttämätöntä.
- Toimintamme on kaikille avointa, mutta siihen ei ole varattu ylimääräisiä avustajaresursseja. Mikäli lapsesi käy erityisluokkaa tai tarvitsee koulussa oman avustajan, tai hänellä on haasteita toimia ryhmässä - olethan yhteydessä toiminnan järjestäjään ennen ilmoittautumista, jotta voimme varmistaa iloisen ja turvallisen toimintakauden kaikille osallistujille.
- Lastenliitto vakuuttaa lapset tapaturmavakuutuksella OP-vakuutuksessa. Vakuutus ei kata kadonneita tai rikkoutuneita tavaroita. Vakuutuksen piirissä ovat kaikki toimintaan osallistuvat lapset ja nuoret, joilla on väestörekisterijärjestelmään kirjattu kotikunta Suomessa. Toimintaan on kuitenkin mahdollisuus osallistua myös ilman järjestäjän kattamaa vakuutusta. Tarkemmat tiedot vakuutuksesta saat toiminnan järjestäjältä.
- Vakuutus on voimassa vain, kun kerhomaksu on maksettu ennen toiminnan alkua. Tästä syystä emme voi ottaa toimintaan lapsia, joiden osallistumismaksua ei ole maksettu. (HUOM! Mikäli olet ilmoittautumisen yhteydessä valinnut maksutavaksi laskun, laskut lähetetään n. kuukauden välein ja näin ollen lapsi voi tulla mukaan toimintaan, vaikka laskua ei olisi vielä tullut eikä maksettu!)
- Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen jälkeen peritään aina täysimääräinen maksu.
- Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.
- Jos lapsi lopettaa kerhossa kesken kauden, maksua ei palauteta.
- Ongelmatilanteissa tulee ottaa välittömästi yhteyttä toiminnan järjestäjään.
- Peruutustapauksessa tulee aina ottaa heti yhteyttä kerhon järjestäjään, jotta voimme antaa kerhopaikan seuraavalle jonossa.
- Pidempiaikaisten yhtäjaksoisten sairauspoissaolojen maksuhyvitykset käsitellään tapauskohtaisesti lääkärintodistuksen perusteella. Alle kuukauden kestoisia poissaoloja ei hyvitetä.
- Mikäli lapsi ei pysty toimimaan normaalissa ryhmätyöskentelyssä (esim. muita häiritsevä käyttäytyminen, kiusaaminen, jatkuva tottelemattomuus, asiaton käytös) ovat huoltajat velvollisia hakemaan lapsen kesken kerhokerran. Tässä tapauksessa toiminnan järjestäjällä on oikeus evätä lapsen kerhopaikka koko kauden osalta. Tässä tapauksessa kerhomaksua ei palauteta.
Lastenliitto pidättää oikeuden muutoksiin.
LEIRIEN ILMOITTAUTUMIS- JA PERUUTUSSÄÄNNÖT
- Leirimaksu maksetaan sähköisesti ilmoittautumisen yhteydessä. Voit valita myös laskun.
- Täytettyäsi verkkolomakkeen, saat vahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et saa vahvistusviestiä, ota yhteyttä toiminnan järjestäjään.
- Jokainen lapsi ilmoitetaan omalla lomakkeellaan.
- Ilmoittaja on vastuussa antamiensa tietojen paikkansapitävyydestä.
- Lapset valitaan toimintaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
- Lähettäessäsi ilmoittautumisen, hyväksyt samalla ilmoittautumis- ja peruutussäännöt.
- Järjestäjä sitoutuu huolehtimaan annettujen tietojen asianmukaisesta ja huolellisesta käsittelystä, eikä luovuta tietoja eteenpäin. Järjestäjä ei myöskään tallenna tietoja pidempään, kun on toiminnan järjestämisen kannalta välttämätöntä.
- Toimintamme on kaikille avointa, mutta siihen ei ole varattu ylimääräisiä avustajaresursseja. Mikäli lapsesi käy erityisluokkaa tai tarvitsee koulussa oman avustajan, tai hänellä on haasteita toimia ryhmässä - olethan yhteydessä toiminnan järjestäjään ennen ilmoittautumista, jotta voimme varmistaa iloisen ja turvallisen leiriviikon kaikille osallistujille.
- Lastenliitto vakuuttaa lapset tapaturmavakuutuksella OP-vakuutuksessa. Vakuutus ei kata kadonneita tai rikkoutuneita tavaroita. Vakuutuksen piirissä ovat kaikki toimintaan osallistuvat lapset ja nuoret, joilla on väestörekisterijärjestelmään kirjattu kotikunta Suomessa. Toimintaan on kuitenkin mahdollisuus osallistua myös ilman järjestäjän kattamaa vakuutusta. Tarkemmat tiedot vakuutuksesta saat toiminnan järjestäjältä.
- Vakuutus on voimassa vain, kun leirimaksu on maksettu ennen toiminnan alkua. Tästä syystä emme voi ottaa toimintaan lapsia, joiden osallistumismaksua ei ole maksettu. (HUOM! Mikäli olet ilmoittautumisen yhteydessä valinnut maksutavaksi laskun, laskut lähetetään n. kuukauden välein ja näin ollen lapsi voi tulla mukaan toimintaan, vaikka laskua ei olisi vielä tullut eikä maksettu!)
- Huom! Meneillään olevan koronavirusepidemian takia tulevilla leireillä saattaa olla poikkeusjärjestelyjä. Katso tarkempia tietoja kohdasta ”poikkeustilanteet”.
- Kesäleiri-ilmoittautumisen voi perua 31.3. mennessä. (Käsittelykulut 10 euroa veloitetaan.)
- Kesäleiri-ilmoittautuminen on 1.4. jälkeen sitova ja tämän jälkeen maksua ei palauteta muutoin kuin sairastapauksissa. Tällöin leirimaksu palautetaan ainoastaan lääkärintodistusta vastaan (käsittelykulut veloitetaan). Mikäli lapsi on ehtinyt olla leirillä jo useamman päivän, hinta suhteutetaan päivien määrään.
- Mikäli leiri keskeytyy muista syistä, esimerkiksi jos lapsi haluaa jäädä kotiin tai perheen kesäsuunnitelmissa on muutoksia, leirimaksua ei palauteta.
- Ilmoittamatta leiriltä pois jääneiltä peritään aina täysimääräinen leirimaksu.
- Peruutustapauksessa tulee aina ottaa heti yhteyttä leirin järjestäjään, jotta voimme antaa leiripaikan seuraavalle jonossa.
- Ongelmatilanteissa tulee ottaa välittömästi yhteyttä toiminnan järjestäjään.
- Mikäli lapsi ei pysty toimimaan normaalissa ryhmätyöskentelyssä (esim. muita häiritsevä käyttäytyminen, kiusaaminen, jatkuva tottelemattomuus, asiaton käytös) ovat huoltajat velvollisia hakemaan lapsen kesken päivän leiriltä. Tässä tapauksessa leirin järjestäjällä on oikeus evätä lapsen leiripaikka koko viikon osalta. Tässä tapauksessa leirimaksua ei palauteta.
Lastenliitto pidättää oikeuden muutoksiin.
POIKKEUSTILANTEET / FORCE MAJEURE
Kerhot
- Mikäli poikkeustilanteet aiheuttavat muutoksia kerhojen järjestämiseen, pyrimme ensisijaisesti siihen, että kerhoja ei tarvitsisi perua.
- Poikkeustilanne voi aiheuttaa kerhoihin sisällöllisiä ja toiminnallisia muutoksia. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan järjestämään esimerkiksi etäkerhoja tai jakamaan toiminta-aiheisia ohjeita ja vinkkejä. Vallitsevan tilanteen mahdollistaessa kerhoissa voidaan esimerkiksi ulkoilla tehden kerhon teemaan liittyviä asioita/toimintoja.
- Korvaavaa toimintaa järjestettäessä kerhomaksuja ei palauteta.
Leirit
- Mikäli poikkeustilanne aiheuttaa muutoksia leiritoimintaan, pyrimme ensisijaistesti järjestämään leirit huomioiden kyseessä olevan tilanteen ohjeistukset ja rajoitukset.
- Mikäli osallistujamääriä joudutaan leireillä rajoittamaan, valitaan leiriläiset ilmoittautumisjärjestyksessä.
- Tilanteen vaatiessa leirien teemoja voidaan joutua muuttamaan tai järjestämään korvaavaa toimintaa. Korvaavaa toimintaa järjestettäessä leirimaksuja ei palauteta. Esimerkiksi sisätoimintaa voidaan siirtää ulkona tapahtuvaksi toiminnaksi.
- Jotta pystymme jatkossakin järjestämään vastaavanlaista toimintaa, saatamme peruutustilanteissa joutua veloittamaan ilmoittautuneilta kymmenen euron käsittelykulut kattaaksemme tilanteesta aiheutuvia kustannuksia.
Lastenliitto pidättää oikeuden muutoksiin.
Lähettäessäsi ilmoittautumisen hyväksyt samalla ilmoittautumis- ja peruutussäännöt.
MAKSU- JA TOIMITUSEHDOT
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Luottokortilla maksaessa laskuun saatetaan liittää pieni lisämaksu.
Lasku
Maksamisen yhteydessä voit valita myös laskun. Laskut tulevat Paytrailin kautta Collector Bankin Walley -laskuina (pääsääntöisesti sähköpostitse) yleensä muutaman päivän kuluessa ilmoittautumisen tekemisestä. Laskutus voi kuitenkin tapahtua myös useamman viikon viiveellä. Mikäli tarvitset perinteisen laskun (esim. kerhomaksun maksaja on joku muu taho) ota yhteyttä toiminnan järjestäjään! Laskutuksessa tulee laskutuslisä.
Walley -laskutuksen asiakaspalvelu:
hello@walley.fi / +358 9 3158 9947
Ilmoittautumiskäytänteitä päivitetty 18.4.2022 (lisätty Walley -laskutuksen yhteystiedot).
-------------
Terms of registration
On this page, you will be able to familiarize yourself with our registration and cancellation policies. Make sure to read the rules carefully before enrolling!
TERMS AND CONDITIONS FOR REGISTRATION AND CANCELLATION (CLUBS)
Terms of registration
- Camp fees are paid electronically upon registration. You can also choose to pay by invoice.
- After completing the online registration form, you will receive a confirmation mail to the email address you provided. If you do not receive a confirmation email from us, please contact the organizer.
- Each child is registered with a separate enrolment form
- The adult filling the registration form is responsible for the accuracy of the information they provide.
- Children are selected to the activities in order of registration.
- By submitting the registration form the sender agrees to the registration and cancellation terms.
- The organizer commits to ensure that the information provided is handled properly and carefully. The organizer will not forward the information to any third parties or store the submitted data longer than it is necessary.
- Our activities are open to everyone, but there are no additional resources available for children with special needs. In case your child attends a special class, requires assistance at school or has challenges to participate in group activities – please be in touch with the organizer before enrolling, so that we can ensure a happy and carefree environment for all participants.
- Lastenliitto ry insures all participating children with an accident insurance at OP-insurance. The insurance does not cover any lost or broken goods. The insurance covers all children who have a registered address in Finland. It is also possible to participate in our activities without the insurance we offer. For more information about the insurance policy please contact the organizer.
- The insurance is only valid after the full payment of the participation fee, which needs to be fully paid before the activity starts. For this reason, we cannot allow any children with unpaid fees to participate in any activities. (NOTE! If you have chosen invoice as a payment method, the invoices might be sent only once every month. In this case the child can join the activities even if the invoice has not yet arrived or been paid!)
- Note! Due to the ongoing coronavirus epidemic, clubs might have some exceptional policies. For further information, see section “force majeure”.
Cancellation Policy
- The registration is legally binding, and a full fee will be charged after registration.
- Failure to pay the invoice does not count as a cancellation.
- If the child quits the activity in the middle of term, the remaining fee will not be refunded.
- In case of any emerging problems, please contact the event organizer immediately.
- Reimbursements for long-time sick leave instances are processed on a case-by-case basis, based on a medical certificate. Absences lasting less than one month will not be reimbursed.
- In case of cancellation always contact the club organizer immediately, so that the vacant spot can be given to the next child in queue.
- If a child is unable to work in normal group situations (e.g., disturbing behavior, bullying, persistent disobedience, inappropriate behavior), the legal guardians are obliged to pick up the child during the same day. In this case, the organizer also has the right to refuse the child's re-entry for the remaining term. Also, in this case the paid registration fee will not be refunded.
Lastenliitto ry reserves the right to make changes to the policies.
TERMS AND CONDITIONS FOR REGISTRATION AND CANCELLATION (CAMPS)
Registration rules
- Camp fees are paid electronically upon registration. You can also choose to pay by invoice.
- After completing the online registration form, you will receive a confirmation mail to the email address you provided. If you do not receive a confirmation email from us, please contact the organizer.
- Each child is registered with a separate enrolment form.
- The adult filling the registration form is responsible for the accuracy of the information they provide.
- Children are selected to the activities in order of registration.
- By submitting the registration form the sender agrees to the registration and cancellation terms.
- The organizer commits to ensure that the information provided is handled properly and carefully. The organizer will not forward the information to any third parties or store the submitted data longer than it is necessary.
- Our activities are open to everyone, but there are no additional resources available for children with special needs. In case your child attends a special class, requires assistance at school or has challenges to participate in group activities – please be in touch with the organizer before enrolling, so that we can ensure a happy and carefree environment for all participants.
- Lastenliitto ry insures all participating children with an accident insurance at OP-insurance. The insurance does not cover any lost or broken goods. The insurance covers all children who have a registered address in Finland. It is also possible to participate in our activities without the insurance we offer. For more information about the insurance policy please contact the organizer.
- The insurance is only valid after the full payment of the participation fee, which needs to be fully paid before the activity starts. For this reason, we cannot allow any children with unpaid fees to participate in any activities. (NOTE! If you have chosen invoice as a payment method, the invoices might be sent only once every month. In this case the child can join the activities even if the invoice has not yet arrived or been paid!)
- Note! Due to the ongoing coronavirus epidemic, upcoming camps might have some exceptional policies. For further information, see section “force majeure”.
Cancellation Policy
- Registration for a summer camp can be canceled by March 31st (Handling costs 10 euros will be charged.)
- After April 1st the summer camp fee will not be refunded with the exception of a case of illness. In this case, the camp fee will be refunded in exchange for an official medical certificate. (Handling costs will be charged). If the child has already been in the camp for several days, the returned price is proportional to the number of total days.
- If the camp is interrupted for any other reason, for example if the child wants to stay at home or there are changes in the family's summer plans, the camp fee will not be refunded.
- In case of absence without an explanation a full fee will always be charged.
- In case of cancellation, always contact the club organizer immediately, so that we can give the vacant spot to the next child in queue.
- In case of any problems, contact the organizer immediately.
- If a child turns out to be unable to participate in normal group work (e.g., disturbing behavior, bullying, persistent disobedience, inappropriate behavior), the legal guardians are obliged to pick up the child from camp on the same day. In this case, the organizer also has the right to refuse the child's re-entry for the remaining camp. Also, in this case the paid registration fee will not be refunded.
Lastenliitto ry reserves the right to make any changes to the rules.
FORCE MAJEURE
Clubs
- If any exceptional situation causes changes in our club activities, our primary goal is to not have to cancel the clubs.
- Unusual situations can cause changes in the content and functions of different clubs. If possible, we will try to arrange clubs remotely or by distributing different kinds of instructions and tips. Regarding the situation, the clubs might include more outdoor activities in respect of the clubs theme.
- When organizing substitutive activities, registration fees are not refunded.
Camps
- If any exceptional situation causes changes in our camp activities, our primary goal is to not have to cancel the camps. We will follow possible instructions and restrictions made by the authorities concerning the ongoing situation.
- In case we have to limit the number of participants in the camps, the attending participants will be selected in the order of registration.
- Unusual situations can cause changes in the content and functions of different camps or we might be forced to organize substitutive activities. For example, indoor activities can be switched to outdoor activities.
- In order for us to be able to organize these kinds of activities in the future, in exceptional situations we might have to charge handling costs (10€) of participants to cover the expenses resulting from the situation.
Lastenliitto ry reserves the right to make any changes to the rules.
By submitting the registration form, you agree to the registration and cancellation terms.
PAYMENT AND DELIVERY TERMS AND CONDITIONS
Payment Service Provider
Paytrail Oyj (2122839-7) is the provider of the payment service. The provider works in cooperation with Finnish banks and credit institutions. Paytrail Oyj appears as a payee on the customers bank statement or card invoice and passes the payment onto the merchant. Paytrail Oyj has a payment institution license.
In the event of a complaint, please contact the supplier of the product first.
Paytrail Oyj, Business ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: 0207 181830
www.paytrail.com
Netbanks
Paytrail Oyj (FI2122839) provides netbank related payment transfer services in co-operation with Finnish banks and credit institutions. For the consumer the service works exactly the same way as traditional web payments.
Invoice
You can also choose to pay you registration by invoice. Invoices are automatically sent through Collector Bank (Walley invoice) within a few days of completing the registration form (mainly via email). Invoicing might take up to a few weeks. If you wish to receive a traditional invoice (in case the invoice should be paid by another person or organization) please contact the organizer. Invoicing has an extra fee.
Walley invoice customer service:
hello@walley.fi / +358 9 3158 9947
The registration policies have been updated 18.4.2022 (Walley invoice customer service information added).