Syyslomalla metsästetään pokemoneja Hiekkaharjun ja Päiväkummun päiväleireillä

TIEDOTE

JULKAISUVAPAA

SYYSLOMALEIREILLÄ METSÄSTETÄÄN POKEMONEJA

Kansallisen Lastenliiton Vantaan paikallisyhdistys järjestää alakouluikäisille suunnattuja syyslomaleirejä viikolla 42 Hiekkaharjussa ja Päiväkummussa. ”Pokemonkouluttajien syyslomaleiri” -nimellä kulkevat leirit rakentuvat Pokemon-teeman ympärille ja leirin aikana pokemoneja metsästetään PokemonGo-sovelluksen avulla sekä touhutaan teeman mukaisesti myös muuta mukavaa.

Päiväkummussa pokemonteemainen syyslomaleiri järjestetään kolmipäiväisenä 19.-21.10. klo 10-15 välisenä aikana ja Hiekkaharjussa pokemonjahdissa vietetään torstai ja perjantai 20.-21.10. klo 10-15. Leirit kokoontuvat koulujen iltapäiväkerhojen tiloissa. Molemmilla leireillä ei kuitenkaan itse leiripaikka ole ainoa, johon leiriläiset pääsevät tutustumaan. Pokemonjahdin hengessä tehdään leirien aikana myös retkiä eri kohteisiin ja liikutaan lähimaastossa.

”Pohdimme keskustoimistolla yhdessä syyslomaleirien sekä kerhotoiminnan mahdollisia teemoja ja mikä olisikaan sen ajankohtaisempaa kuin Pokemonit, joiden parissa olen itsekin oman lapsuuteeni viettänyt. On    mahtavaa päästä toteuttamaan pokemonteemaisia syyslomaleirejä ja nähdä lasten innostuvan teemasta yhtä paljonkuin itsekin pienenä.”  toteaa Vantaan Lastenliiton toiminnanjohtaja Inka Kiuru.

Pokemonkouluttajien syyslomaleirien ilmoittautuminen on nyt käynnissä nettisivuilla www.lastenliitto.fi/yhdistykset/vantaa/tapahtumat. Leirille mahtuu vain rajallinen määrä lapsia, ja ilmoittautumisen mahdollisuus suljetaan aiemmin, mikäli leiri tulee täyteen. Leiri kestää päivittäin klo 10-15 ja sen aikana tarjotaan lämmin lounas. Leirin hinta (40€/2pv tai 60€/3pv) pitää lisäksi sisällään vakuutukset, ohjauksen, välineet ja materiaalit sekä mahdolliset pääsymaksut retkikohteisiin.

Lisätietoja:

Inka Kiuru
vantaa@lastenliitto.fi
www.lastenliitto.fi

Vantaan Lastenliiton tavoitteena on toteuttaa laadukasta vapaa-ajan toimintaa, joka tukee vanhemmuutta ja tarjoaa lapselle rakentavan kasvuympäristön. Lukukausina järjestämme lapsille iltapäiväkerhotoimintaa, teemakerhotoimintaa sekä erilaisia tapahtumia. Koulujen loma-aikoina Vantaan Lastenliitto järjestää leiritoimintaa päiväleirien muodossa.

Lisätietoja meistä osoitteessa: www.lastenliitto.fi/yhdistykset/vantaa